Mar 27, 2011

Main dengan Cikgu


Time ni aku form 4 lau x silap. Masa tu tahun 2007, tahun honeymoon punyer. Paham2 lah dak2 form 4 bukn nk fokus sgt lagi utk Spm. So nak dipendekkan cerita, dekat sekolah aku ni ada seorang guru perempuan melayu kacukan cina. Dia ajar geografi dengan English. Nama dia Mrs Farina . Kulit dia mak ai, cerah giler nk ckp kat luu. Mcm amoi dah haa.. Anyway, dia ni biasa la.. bukan macam cikgu yang lain.. Quite modern sket kononnya. So, pada suatu hari tu, (Hari Sabtu) aku terpaksa hadir ke sekolah. Standard ler, best student katakan. haha.. nk termuntah aku rase. Aku sampai kira pagi jugak.. dalam pukul 6.30 pagi. Semasa aku berjalan memasuki pintu pagar sekolah aku tu, aku nampak kereta cikgu ni dekat tempat parking. Eh, awal pulak dia ari ni. Cikgu ni pun memang guru penasihat English Club dekat sekolah aku ni. Nak dipendekkan cerita pulak, secara kebetulan, dia pun baru je berjalan beberapa langkah meninggalkan keretanya itu. Tah, tak pasal pasal pulak dia berpaling memandang aku ni. Bukan pandang biasa pulak tu.. Iss.. Saspen aku. Lepas tu dia lambai kat aku pulak. Aku pun terus le pergi dekat dia. Dia bagi signal suruh ikut dia pergi bilik guru. aku heran laa, kenapa dia tak cakap apa apa. Apa dia ingat aku ni bodoh ke tak reti cakap omputih. aku pun ikut je la. Bila sampai kat bilik guru tu, Dia terus bukak.. gua cakap lu... Bukaaaak...

Tapi bukan bukak apa... Dia bukak peralatan chess yang dia bawak. Rupa rupanya dia ajak aku main chess..Itu je lah pengalaman aku main dengan cikgu aku... hahahahahahahhhh


P/S : Bukn berunsur sx pon wokey !


Suka tak ? tekan je like kat bawah ni ^^

4 3 menconteng:

NadiRah said...

oh!! ni dah baca..
hahah!!!

syazana amira said...

haha.. x boleh blah

CIK SYAZ said...

haha , sengal jer kau

PEnSiL WArNa said...

haha..
lpas ni boleh ajak men lg
main dam aji pulak..
huhu